
Τεχνικά Έργα και Έργα Οδοποιίας
Τομέας
Κατασκευή
Τοποθεσία
Ελλάδα
Έτη ενασχόλησης
1986 - σήμερα
Απομακρυσμένη υποστήριξη
Συμβουλευτική
Η συντριπτική πλειοψηφία της επεξεργασμένης ασφάλτου χρησιμοποιείται στις κατασκευές: κυρίως ως συστατικό προϊόντων που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές επίστρωσης και στέγης. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της τελικής χρήσης, η άσφαλτος παράγεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Αυτό επιτυγχάνεται είτε με εξευγενισμό είτε με ανάμειξη. Υπολογίζεται ότι η τρέχουσα παγκόσμια χρήση ασφάλτου είναι περίπου 102 εκατομμύρια τόνοι ετησίως.
Περίπου το 85% του συνόλου της παραγόμενης ασφάλτου χρησιμοποιείται ως συνδετικό υλικό σε ασφαλτοσκυρόδεμα για δρόμους. Χρησιμοποιείται επίσης σε άλλους πλακόστρωτους χώρους όπως διαδρόμους αεροδρομίων, πάρκινγκ και πεζοδρόμους. Τυπικά, η παραγωγή ασφαλτικού σκυροδέματος περιλαμβάνει την ανάμειξη λεπτών και χονδροειδών αδρανών όπως άμμος , χαλίκι και θρυμματισμένοι βράχοι με άσφαλτο, η οποία δρα ως συνδετικός παράγοντας. Άλλα υλικά, όπως ανακυκλωμένα πολυμερή (π.χ. ελαστικά από καουτσούκ ), μπορούν να προστεθούν στην άσφαλτο για να τροποποιηθούν οι ιδιότητές της σύμφωνα με την εφαρμογή για την οποία προορίζεται τελικά η άσφαλτος.




Οι χωματουργικές εργασίες είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα που αφορούν την οδοποιία. Περιλαμβάνει την αφαίρεση του φυτικού εδάφους , μαζί με οποιαδήποτε βλάστηση, πριν από την απόξεση και την ταξινόμηση της περιοχής στο τελικό « επίπεδο σχηματισμού». Αυτό γίνεται συνήθως χρησιμοποιώντας φτυάρι τρακτέρ , γκρέιντερ ή μπουλντόζα . Κάτω από το επίπεδο σχηματισμού, το έδαφος είναι γνωστό ως « υπόγειο ». Είναι απαραίτητο να ελέγχεται η αντοχή του υποστρώματος πριν από την έναρξη των χωματουργικών εργασιών . Οι περισσότερες χωματουργικές εργασίες σχηματίζονται με cut-and-fill και ο τύπος του υλικού «γεμίσματος» πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, όχι μόνο από την άποψη των φυσικών ιδιοτήτων του, αλλά και από τις συνθήκες στις οποίες πρόκειται να χρησιμοποιηθεί και τις μεθόδους συμπίεσης.
Ανάλογα με την ποιότητά του, το συμπιέσιμο υπέδαφος μπορεί να αφαιρεθεί ή να σταθεροποιηθεί. Εάν το κόστος της πλήρους ή μερικής εκσκαφής του υπεδάφους είναι αντιοικονομικό και είναι πιθανό να οδηγήσει σε ενοποίηση , μπορούν να χρησιμοποιηθούν φυτίλια άμμου ή αποχετεύσεις άμμου . Τα φυτίλια άμμου είναι γεωτρήσεις γεμάτες άμμο κάτω από το ανάχωμα του δρόμου που δίνουν μεγαλύτερη σταθερότητα στο έδαφος μειώνοντας το μήκος που πρέπει να διανύσει το νερό σε μια διαδρομή αποστράγγισης , με αποτέλεσμα να διαχέεται η πίεση του νερού . Οι αποχετεύσεις άμμου κατά μήκος του δρόμου χρησιμοποιούνται για την αναχαίτιση των υπόγειων υδάτων . Θα πρέπει να παρέχεται αποστράγγιση του υπεδάφους για την αντιμετώπιση της διαρροής μέσω πεζοδρομίων και παρυφών, από υψηλότερα εδάφη και ως αποτέλεσμα της εποχικής ανόδου και πτώσης του υδροφόρου ορίζοντα .