top of page
Αναζήτηση
Εικόνα συγγραφέαAkcon

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ: ΠΥΡΓΟΥ –ΟΙΝΟΗΣ

Έγινε ενημέρωση: 25 Ιαν



Το παρόν τεχνικό έργο με θέμα «Αποκατάσταση κατά τμήματα κατολισθήσεων στους επαρχιακούς δρόμους : ΠΥΡΓΟΥ –ΟΙΝΟΗΣ (1000Μ. ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΑΣ/ΣΗ ΚΟΥΤΣΟΧΕΡΑΣ), ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ –ΑΝΘΩΝΑ (ΠΡΟ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ «ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ») ΚΑΙ ΧΕΛΙΔΟΝΙΟΥ –ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ (2000Μ. ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ)» που αφορούσε τις αποκαταστάσεις φαινομένων κατολισθήσεων που έχουν παρουσιαστεί́ σε κάποια τμήματα των Επαρχιακών Οδών. Πιο συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει τις ακόλουθες θέσεις:

ΣΤΗΝ ΟΙΝΟΗ – ΘΕΣΗ 1

Για την αποκατάσταση της διατομής, μήκους περί τα 157,00 μέτρα (περιλήφθηκαν στο μήκος αυτό οι προσβάσεις στο έργο π.χ. εμπατές), έγιναν οι κάτωθι εργασίες σύμφωνα με τη σειρά υλοποίησής τους:

  • Βαθιά αντικατάσταση των επιφανειακών χαλαρών εδαφικών σχηματισμών σε βάθος τουλάχιστον 3.00m. Η εκσκαφή οριοθετείται κατάντη της περιοχής με κλίση προσωρινών πρανών 1:1 (υ:β) σύμφωνα με τα σχέδια που συνοδεύουν τη μελέτη αφήνοντας λωρίδα πλάτους 2.50m προς τα ώστε να εξασφαλιστεί η προσωρινή κυκλοφορία στην περιοχή.


  • Στην περίπτωση που κατά τη φάση των εκσκαφών διαπιστώθηκαν τοπικά χαλαροί εδαφικοί σχηματισμοί κάτω από την τελική στάθμη τότε δύναται να αυξηθεί το βάθος αυτής με την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας και του μελετητή. Το τελικό δάπεδο εργασίας έγινε με διαμόρφωση κλίσης 2% προς τα ανάντη για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των επιφανειακών υδάτων από τα ελεύθερα πρανή και συλλογή τους από διαμήκες στραγγιστήριο.


  • Η Εφαρμογή στρώσης στράγγισης (ΣΣ) πάχους 50cm από επίλεκτα κοκκώδη υλικά κατά ΕΤΕΠ 02-07-01- 00, §3.1 με ποσοστό διερχόμενου λεπτόκοκκου κλάσματος Νο200 < 7%. Η κατασκευή έγινε σε δύο στρώσεις των 25cm, η πρώτη εκ των οποίων συμπιέστηκε μέχρις αρνήσεως.


  • Εφαρμογή γεωϋφάσματος διαχωριστικού τύπου για την προστασία της ΣΣ από την προσβολή λεπτόκοκκου υλικού των νέων επιχώσεων.


  • Η Κατασκευή πασσαλοσυστοιχίας μήκους L=149,60m, με στοιχεία διαμέτρου D=80cm ανά s=1.50m με βάθος έμπηξης L=12.0m. Η στέψη των πασσάλων δεσμεύτηκε από κεφαλόδεσμο διαστάσεων 1.0 x 1.0m επί του οποίου διαμορφώθηκε τοίχος αντιστήριξης ύψους 3.50m. Ανάντη των πασσάλων τοποθετήθηκε γεωϋφασμα διαχωρισμού για την προστασία τους από τα λεπτόκοκκα υλικά του πρανούς.


  • Η Κατασκευή διαμήκους στραγγιστηρίου προς τα ανάντη του τοίχου αντιστήριξης από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου έγινε σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής. Επανεπίχωση του σκάμματος με υλικά κατηγορίας κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00.


  • Η τελική φάση κατασκευής της οδού περιλάμβανε τη διαμόρφωση στρώσεων οδοποιίας (δύο στρώσεις υπόβασης πάχους 10εκατ. έκαστη, και δύο στρώσεις βάσης, πάχους 10εκατ. έκαστη), κατασκευή δύο (2) στρώσεων ασφαλτοτάπητα, πάχους 5εκατ. έκαστη) και σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας) της νέας οδού.


  • Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την κατασκευή, ανάντη του τοίχου αντιστήριξης επί πασσάλων, ανοικτής τριγωνικής τάφρου απορροής των επιφανειακών υδάτων προς φυσικούς αποδέκτες με σκοπό την αποφόρτιση της περιοχής ανάντη του τοίχου.


ΣΤΗΝ ΟΙΝΟΗ – ΘΕΣΗ 2


Για την αποκατάσταση της διατομής μήκους περί τα 81,00,00 μέτρα (χωρίς να περιλαμβάνονται στο μήκος αυτό οι προσβάσεις στο έργο π.χ. εμπατές), πραγματοποιήθηκαν οι κάτωθι εργασίες σύμφωνα με τη σειρά υλοποίησής τους:


  • Βαθιά αντικατάσταση των επιφανειακών χαλαρών εδαφικών σχηματισμών σε βάθος τουλάχιστον 3.00m. Η εκσκαφή έγινε σε δύο φάσεις, ώστε να εξασφαλιστεί η προσωρινή κυκλοφορία στην περιοχή. Αρχικά έγινε εκσκάφη σε περιορισμένο βάθος η περιοχή κατάντη της νέας οδού και επιχώθηκε δημιουργώντας προσωρινή́ παράκαμψη της κυκλοφορίας και στη συνέχεια διαμορφώθηκε η περιοχή διέλευσης του νέου οδικού δικτύου. Για την εξασφάλιση του ελάχιστου προσωρινού συντελεστή ασφαλείας οι συνθήκες κατά την εκσκαφή είναι ξηρές (στραγγισμένες συνθήκες).


  • Στην περίπτωση που κατά τη φάση των εκσκαφών διαπιστώθηκαν τοπικά χαλαροί εδαφικοί σχηματισμοί κάτω από την τελική στάθμη τότε δύναται να αυξηθεί το βάθος αυτής με την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας και του μελετητή. Το τελικό δάπεδο εργασίας έγινε με διαμόρφωση κλίσης 2% προς τα κατάντη και συλλογή τους από διαμήκες στραγγιστήριο.



  • Εφαρμογή στρώσης στράγγισης (Σ.Σ.) πάχους 50cm από επίλεκτα κοκκώδη υλικά κατηγορίας, κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00, §3.1 με ποσοστό διερχόμενου λεπτόκοκκου κλάσματος Νο200 < 7%. Η κατασκευή έγινε σε δύο στρώσεις των 25cm, η πρώτη εκ των οποίων συμπιέστηκε μέχρι αρνήσεως.


  • Εφαρμογή γεωϋφάσματος διαχωριστικού τύπου για την προστασία της Σ.Σ. από την προσβολή λεπτόκοκκου υλικού των νέων επιχώσεων.


  • Κατασκευή διαμήκους στραγγιστηρίου στη βάση της εκσκαφής προς τα κατάντη από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου έγινε σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής.


  • Η Επανεπίχωση του σκάμματος με υλικά κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00 έως τη στάθμη διαμόρφωσης της υπόβασης οδοποιίας. Η διάστρωση έγινε σε στρώσεις των 35cm. Κάθε στρώση συμπυκνώνεται τουλάχιστον στο 95% της μέγιστης ξηρής πυκνότητας κατά την τροποποιημένη δοκιμή συμπύκνωσης Proctor. Η συμπύκνωση έγινε με κατάλληλο μηχανικό εξοπλισμό.


  • Η Κατασκευή τεσσάρων -4- σειρών φατνών συρματοκιβωτίων (καθ’ ύψος) στα ανάντη συνολικού μήκους L=81.00m. Κάθε στρώση κατασκευάστηκε από μία -1- σειρά συρματοκιβωτίων τυπικών διαστάσεων 1.0 x 1.0m (π:υ) από διπλής πλέξης συρματόπλεγμα γαλβανισμένο με ψευδάργυρο ελάχιστης διαμέτρου 2.7mm. Το υλικό πλήρωσης αποτελείται από λίθους μέσης διαμέτρου 100mm έως 2.5D, όπου D η διάμετρος του βρόγχου συρματοπλέγματος. Η τοποθέτηση των λίθων έγινε, ώστε να διαμορφώνεται ομοιόμορφο μέτωπο προς την ελεύθερη πλευρά́ και κατόπιν, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα κενά μεταξύ των λίθων. Πίσω από τα συρματοκιβώτια τοποθετείται γεωϋφασμα διαχωρισμού́ για την προστασία τους από την προσβολή́ λεπτόκοκκου υλικού́.



  • Τα συρματοκιβώτια διαθέτουν στην πίσω όψη στοιχείο αγκύρωσης μήκους τουλάχιστον L=5.0m, από συρματόπλεγμα διπλής περιέλιξης διαμέτρου 2.7mm και μέσης εφελκυστικής αντοχής 400MPa (βαρέως τύπου γαλβανισμένος χάλυβας). Η περιέλιξη των στοιχείων αγκύρωσης ξεκινά από την όψη των συρματοκιβωτίων. Η εφελκυστική αντοχή του σύρματος υπολογίζεται σε Ft = As x fyd = π2.72/4 x 400 Nt/mm2 / 1.15 ≈ 2.0 kN. Για τυπικό βρόγχο πλέγματος ίσο με d=8cm αντιστοιχούν 12 x 2 πλέξεις = 24 τεμάχια x 2.0 kN = 48 kN/m. Στην παραπάνω εφελκυστική αντοχή εφαρμόστηκαν μειωτικοί συντελεστές που οφείλονται στις αβεβαιότητες τοποθέτησης, συμπύκνωσης, συνθήκες περιβάλλοντος, ερπυσμούς κ.α. και τελικά απομειώνεται σε 22.41 kN/m.


  • Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά την πρότυπη διαδικασία πάκτωσης των πλεγμάτων στο έδαφος με 2 U-pins ανά m2 ή σύμφωνα με τις οδηγίες του προμηθευτή.


  • Η Κατασκευή πρόσθετου διαμήκους στραγγιστηρίου στη βάση ανάντη των φατνών από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου έγινε σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής.


  • Η κατασκευή οπλισμένου επιχώματος ως αντίβαρο πρανούς ανάντη των συρματοκιβωτίων με επανεπίχωση της περιοχής. Το υλικό επίχωσης του οπλισμένου επιχώματος είναι από εδαφικά υλικά κατηγορίας κατά ΕΤΕΠ 02-07-04-00, §2.1. Η διάστρωση έγινε σε στρώσεις των 25cm. Κάθε στρώση συμπυκνώνεται τουλάχιστον στο 95% της μέγιστης ξηρής πυκνότητας κατά την τροποποιημένη δοκιμή συμπύκνωσης Proctor. Η συμπύκνωση έγινε με κατάλληλο μηχανικό εξοπλισμό.


  • Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη συμπύκνωση της περιοχής κοντά στα συρματοκιβώτια όπου χρησιμοποιήθηκε ελαφρύτερη δόνηση κατά τη συμπύκνωση για την προστασία τους. Όπισθεν της στέψης των φατνών κατασκευάστηκε ανοικτή τριγωνική τάφρος από ελαφρά οπλισμένο σκυρόδεμα απορροής των επιφανειακών βροχοπτώσεων προς φυσικούς αποδέκτες με σκοπό την αποφόρτιση της κρίσιμης περιοχής από εποχιακό κορεσμό.


  • Η τελική φάση κατασκευής της οδού περιλάμβανε τη διαμόρφωση στρώσεων οδοποιίας (δύο στρώσεις υπόβασης πάχους 10εκατ. έκαστη, και δύο στρώσεις βάσης, πάχους 10εκατ. έκαστη), κατασκευή δύο (2) στρώσεων ασφαλτοτάπητα, πάχους 5εκατ. έκαστη) και σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας) της νέας οδού.



ΣΤΗΝ ΟΙΝΟΗ – ΘΕΣΗ 3


Για την αποκατάσταση της διατομής μήκους περί τα 134,00,00 μέτρα (χωρίς να περιλάμβανε στο μήκους αυτό οι προσβάσεις στο έργο π.χ. εμπατές), πραγματοποιήθηκαν οι κάτωθι εργασίες σύμφωνα με τη σειρά υλοποίησής τους:


  • Βαθιά αντικατάσταση των επιφανειακών χαλαρών εδαφικών σχηματισμών σε βάθος τουλάχιστον 3.00m. Η εκσκαφή έγινε σε δύο φάσεις ώστε να εξασφαλιστεί η προσωρινή́ κυκλοφορία στην περιοχή. Αρχικά έγινε εκσκαφή σε περιορισμένο βάθος η περιοχή κατά της νέας οδού και επιχώθήκε δημιουργώντας προσωρινή παράκαμψη της κυκλοφορίας και στη συνέχεια διαμορφώθήκε η περιοχή διέλευσης του νέου οδικού δικτύου (βλ. σχέδια Γεωτεχνικής μελέτης). Για την εξασφάλιση του ελάχιστου προσωρινού συντελεστή ασφαλείας οι συνθήκες κατά την εκσκαφή είναι ξηρές (στραγγισμένες συνθήκες).


  • Στην περίπτωση που κατά τη φάση των εκσκαφών διαπιστωθούν περαιτέρω χαλαροί εδαφικοί σχηματισμοί κάτω από την τελική στάθμη τότε καθαριστεί περαιτέρω σε μεγαλύτερα βάθη μετά από ενημέρωση της Υπηρεσίας και του μελετητή. Το τελικό δάπεδο εργασίας έγινε με διαμόρφωση κλίσης 2% προς τα κατάντη και συλλογή τους από διαμήκες στραγγιστήριο.


  • Εφαρμογή στρώσης στράγγισης (ΣΣ) πάχους 50cm από επίλεκτα κοκκώδη υλικά κατά ΕΤΕΠ 02-07-01- 00, §3.1 με ποσοστό διερχόμενου λεπτόκοκκου κλάσματος Νο200 < 7%. Η κατασκευή θα γίνει σε δύο στρώσεις των 25cm, η πρώτη εκ των οποίων θα πρέπει να συμπιεστεί μέχρι αρνήσεως.


  • Εφαρμογή γεωϋφάσματος διαχωριστικού τύπου για την προστασία της ΣΣ από τα λεπτόκοκκα υλικά των νέων επιχώσεων.


  • Κατασκευή διαμήκους στραγγιστηρίου στη βάση της εκσκαφής προς τα κατάντη από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου έχει γίνει σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής.


  • Επανεπίχωση του σκάμματος με υλικά κατηγορίας κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00. έως τη στάθμη διαμόρφωσης της υπόβασης οδοποιίας. Η διάστρωση έγίνε σε στρώσεις των 35cm. Κάθε στρώση συμπυκνώνεται τουλάχιστον στο 95% της μέγιστης ξηρής πυκνότητας κατά την τροποποιημένη δοκιμή συμπύκνωσης Proctor. Η συμπύκνωση γίνεται με κατάλληλο μηχανικό εξοπλισμό.



  • Η Κατασκευή δύο -2- σειρών φατνών συρματοκιβωτίων (καθ’ ύψος) στα ανάντη συνολικού μήκους L=134,00m. Κάθε στρώση κατασκευάστηκε από δύο -2- σειρές συρματοκιβωτίων τυπικών διαστάσεων 1.0 x 1.0m (π:υ) από διπλής πλέξης συρματόπλεγμα γαλβανισμένο με ψευδάργυρο ελάχιστης διαμέτρου 2.7mm. Το υλικό πλήρωσης αποτελείται από λίθους μέσης διαμέτρου 100mm έως 2.5D, όπου D η διάμετρος του βρόγχου συρματοπλέγματος. Η τοποθέτηση των λίθων διαμορφώθηκε ομοιόμορφο μέτωπο προς την ελεύθερη πλευρά και κατόπιν ώστε να ελαχιστοποιηθεί τα κενά μεταξύ των λίθων. Πίσω από τα συρματοκιβώτια τοποθετήθηκε γεωϋφασμα διαχωρισμού για την προστασία τους από τα λεπτόκοκκα υλικά.


  • Η Κατασκευή πρόσθετου διαμήκους στραγγιστηρίου στη βάση ανάντη των φατνών από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου έχει γίνει σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής.


  • Η Κατασκευή γαιώδους αντίβαρου πρανούς ανάντη των συρματοκιβωτίων με επανεπίχωση της περιοχής κατά το βήμα η. Η συμπύκνωση της περιοχής κοντά στα συρματοκιβώτια όπου να πρέπει να χρησιμοποιηθεί ελαφρύτερη δόνηση κατά τη συμπύκνωση για την προστασία τους. Όπισθεν της στέψης των φατνών κατασκευάστηκε ανοικτή τριγωνική τάφρος από ελαφρά οπλισμένο σκυρόδεμα απορροής των επιφανειακών βροχοπτώσεων προς φυσικούς αποδέκτες με σκοπό την αποφόρτιση της κρίσιμης περιοχής.


  • Η τελική φάση κατασκευής της οδού περιλαμβάνει τη διαμόρφωση στρώσεων οδοποιίας (δύο στρώσεις υπόβασης πάχους 10εκατ. έκαστη, και δύο στρώσεις βάσης, πάχους 10εκατ. έκαστη), κατασκευή δύο (2) στρώσεων ασφαλτοτάπητα, πάχους 5εκατ. έκαστη) και σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας) της νέας οδού.



ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ


Για την αποκατάσταση της διατομής μήκους περί τα 77,00 μέτρα (χωρίς να περιλήφθηκαν στο μήκος αυτό οι προσβάσεις στο έργο π.χ. εμπατές), πραγματοποιήθηκαν οι κάτωθι εργασίες σύμφωνα με τη σειρά υλοποίησης τους:


  • Βαθιά αντικατάσταση των επιφανειακών χαλαρών εδαφικών σχηματισμών σε βάθος τουλάχιστον 2.50m. Η εκσκαφή οριοθετείται ανάντη της περιοχής με κλίση προσωρινών πρανών 1:1 (υ:β) σύμφωνα με τα σχέδια που συνοδεύουν τη μελέτη αφήνοντας λωρίδα πλάτους 2.50m προς τα ώστε να εξασφαλιστεί η προσωρινή κυκλοφορία στην περιοχή. Για την εξασφάλιση του ελάχιστου προσωρινού συντελεστή ασφαλείας οι συνθήκες κατά την εκσκαφή είναι ξηρές (στραγγισμένες συνθήκες).


  • Στην περίπτωση που κατά τη φάση των εκσκαφών διαπιστώθηκαν τοπικά χαλαροί εδαφικοί.


  • σχηματισμοί κάτω από την τελική στάθμη τότε δύναται να αυξηθεί το βάθος αυτής με την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας και του μελετητή. Το τελικό δάπεδο εργασίας γίνεται με διαμόρφωση κλίσης 2% προς τα ανάντη για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των επιφανειακών υδάτων από τα ελεύθερα πρανή και συλλογή τους από διαμήκες στραγγιστήριο.


  • Εφαρμογή στρώσης στράγγισης (ΣΣ) πάχους 50cm από επίλεκτα κοκκώδη υλικά κατηγορίας, κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00, §3.1 με ποσοστό διερχόμενου λεπτόκοκκου κλάσματος Νο200 < 7%. Η κατασκευή θα γίνει σε δύο στρώσεις των 25cm, η πρώτη εκ των οποίων έχει συμπιεστεί μέχρι αρνήσεως.



  • Εφαρμογή γεωϋφάσματος διαχωριστικού τύπου για την προστασία της ΣΣ από τα λεπτόκοκκα υλικά των νέων επιχώσεων.


  • Κατασκευή πασσαλοσυστοιχίας μήκους L=50.50m, με στοιχεία διαμέτρου D=80cm ανά s=1.50m και βάθος έμπηξης L=7.0m. Η στέψη των πασσάλων δεσμεύεται από κεφαλόδεσμο διαστάσεων 1.0 x 1.0m επί του οποίου διαμορφώνεται τοίχος αντιστήριξης ύψους 1.50m. Ανάντη των πασσάλων τοποθετείται γεωϋφασμα διαχωρισμού για την προστασία τους από φράξη.


  • Κατασκευή διαμήκους στραγγιστηρίου προς τα ανάντη από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου θα γίνει σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής.


  • Επανεπίχωση του σκάμματος με υλικά κατηγορίας κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00. Η διάστρωση έχει γίνει σε στρώσεις των 35cm. Κάθε στρώση συμπυκνώνεται έως ότου επίτευξης επιτόπιας πυκνότητας τουλάχιστον ίση με 95% της μέγιστης ξηρής πυκνότητας κατά την τροποποιημένη δοκιμή συμπύκνωσης Proctor. Η συμπύκνωση έχει γίνει με κατάλληλο μηχανικό εξοπλισμό.


  • Η τελική φάση κατασκευής της οδού θα περιλαμβάνει τη διαμόρφωση στρώσεων οδοποιίας (δύο στρώσεις υπόβασης πάχους 10εκατ. έκαστη, και δύο στρώσεις βάσης, πάχους 10εκατ. έκαστη), κατασκευή δύο (2) στρώσεων ασφαλτοτάπητα, πάχους 5εκατ. έκαστη) και σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας) της νέας οδού.


  • Οι εργασίες ολοκληρώνονται με την κατασκευή ανάντη του οδοστρώματος ανοικτής τριγωνικής τάφρου απορροής των επιφανειακών βροχοπτώσεων προς φυσικούς αποδέκτες με σκοπό την αποφόρτιση της κρίσιμης περιοχής από εποχιακό κορεσμό.




ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙ


Για την αποκατάσταση της διατομής μήκους περί τα 226,20 μέτρα (χωρίς να περιλαμβάνονται στο μήκος αυτό οι προσβάσεις στο έργο π.χ. εμπατές), θα πραγματοποιηθούν οι κάτωθι εργασίες σύμφωνα με τη σειρά υλοποίησής τους:


  • Βαθιά αντικατάσταση των επιφανειακών χαλαρών εδαφικών σχηματισμών σε βάθος τουλάχιστον 3.00m. Η εκσκαφή οροθετήθηκε ανάντη της περιοχής με κλίση προσωρινών πρανών 1:1 (υ:β) σύμφωνα με τα σχέδια που συνοδεύουν τη μελέτη αφήνοντας λωρίδα πλάτους 2.50m προς τα ώστε να εξασφαλιστεί η προσωρινή κυκλοφορία στην περιοχή. Για την εξασφάλιση του ελάχιστου προσωρινού συντελεστή ασφαλείας οι συνθήκες κατά την εκσκαφή πρέπει να είναι ξηρές (στραγγισμένες συνθήκες).


  • Στην περίπτωση που κατά τη φάση των εκσκαφών διαπιστωθούν τοπικά χαλαροί εδαφικοί σχηματισμοί κάτω από την τελική στάθμη τότε δύναται να αυξηθεί το βάθος αυτής με την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας και του μελετητή. Το τελικό δάπεδο εργασίας γίνεται με διαμόρφωση κλίσης 2% προς τα ανάντη για τον περιορισμό́ της κυκλοφορίας των επιφανειακών υδάτων από τα ελεύθερα πρανή και συλλογή τους από διαμήκες στραγγιστήριο.


  • Εφαρμογή στρώσης στράγγισης (ΣΣ) πάχους 50cm από επίλεκτα κοκκώδη υλικά, κατά ΕΤΕΠ 02-07- 01-00, §3.1 με ποσοστό διερχόμενου λεπτόκοκκου κλάσματος Νο200 < 7%. Η κατασκευή θα γίνει σε δύο στρώσεις των 25cm, η πρώτη εκ των οποίων συμπιέστηκε μέχρι αρνήσεως.


  • Εφαρμογή γεωϋφάσματος διαχωρισμού για την προστασία της ΣΣ από τα λεπτόκοκκα υλικά των νέων επιχώσεων.


  • Κατασκευή τριών -3- σειρών φατνών συρματοκιβωτίων (καθ’ ύψος) προς τα κατάντη σε μήκος L=205.00m. Κάθε στρώση κατασκευάστηκε από δύο -2- σειρές συρματοκιβωτίων τυπικών διαστάσεων 1.0 x 1.0m (π:υ) από διπλής πλέξης συρματόπλεγμα γαλβανισμένο με ψευδάργυρο ελάχιστης διαμέτρου 2.7mm. Το υλικό πλήρωσης αποτελείται από λίθους μέσης διαμέτρου 100mm έως 2.5D, όπου D η διάμετρος του βρόγχου συρματοπλέγματος. Η τοποθέτηση των λίθων έγινε ώστε να διαμορφώθεί ομοιόμορφο μέτωπο προς την ελεύθερη πλευρά και κατόπιν ώστε να ελαχιστοποιούνται τα κενά μεταξύ των λίθων. Πίσω από τα συρματοκιβώτια τοποθετείται γεωϋφασμα διαχωρισμού για την προστασία τους (λεπτόκοκκο υλικό).


  • στ. Κατασκευή διαμήκους στραγγιστηρίου στη βάση των φατνών προς τα ανάντη από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου έχει γίνει σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής.


  • Επανεπίχωση του σκάμματος με υλικά κατηγορίας κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00. Η διάστρωση θα γίνει σε στρώσεις των 35cm. Κάθε στρώση θα συμπυκνώνεται τουλάχιστον στο 95% της μέγιστης ξηρής πυκνότητας κατά την τροποποιημένη δοκιμή συμπύκνωσης Proctor. Η συμπύκνωση γίνεται με κατάλληλο μηχανικό εξοπλισμό δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στη συμπύκνωση της περιοχής κοντά στα συρματοκιβώτια όπου χρησιμοποιήθηκε ελαφρύτερη δόνηση κατά τη συμπύκνωση για την προστασία τους.


  • Κατασκευή τοίχου αντιστήριξης από οπλισμένο σκυρόδεμα στα κατάντη της οδού, συνολικού μήκους 130.00m και μέσου ύψους 1.50m.


  • Η τελική φάση κατασκευής της οδού περιλαμβάνε τη διαμόρφωση στρώσεων οδοποιίας (δύο στρώσεις υπόβασης πάχους 10εκατ. έκαστη, και δύο στρώσεις βάσης, πάχους 10εκατ. έκαστη), κατασκευή δύο (2) στρώσεων ασφαλτοτάπητα, πάχους 5εκατ. έκαστη) και σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας) της νέας οδού.


  • Οι εργασίες ολοκληρώνονται με την κατασκευή ανάντη του οδοστρώματος ανοικτής τριγωνικής τάφρου απορροής των επιφανειακών βροχοπτώσεων προς φυσικούς αποδέκτες με σκοπό την αποφόρτιση της κρίσιμης περιοχής από εποχιακό κορεσμό.


ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΓΟΥΜΕΡΟ


Για την αποκατάσταση της διατομής μήκους περί τα 78,00 μέτρα (χωρίς να περιλαμβάνονται στο μήκος αυτό οι προσβάσεις στο έργο π.χ. εμπατές), πραγματοποιήθηκαν οι κάτωθι εργασίες σύμφωνα με τη σειρά υλοποίησής τους:


  • Μετακίνηση του άξονα της οδού κατά 3.0m περίπου προς τα ανάντη για την αποφόρτιση της ελεύθερης παρειάς των πρανών.


  • Βαθιά αντικατάσταση των επιφανειακών χαλαρών εδαφικών σχηματισμών σε βάθος τουλάχιστον 2.50m. Η εκσκαφή θα γίνει σε δύο φάσεις εκατέρωθεν του νέου άξονα της οδού ώστε να εξασφαλιστεί η προσωρινή κυκλοφορία στην περιοχή. Για την εξασφάλιση του ελάχιστου προσωρινού συντελεστή ασφαλείας οι συνθήκες κατά την εκσκαφή να είναι ξηρές (στραγγισμένες συνθήκες).


  • Στην περίπτωση που κατά τη φάση των εκσκαφών διαπιστωθούν τοπικά χαλαροί εδαφικοί σχηματισμοί κάτω από την τελική στάθμη τότε δύναται να αυξηθεί το βάθος αυτής με την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας και του μελετητή. Το τελικό δάπεδο εργασίας να γίνει με διαμόρφωση κλίσης 2% προς τα ανάντη για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των επιφανειακών υδάτων από τα ελεύθερα πρανή και συλλογή τους από διαμήκες στραγγιστήριο.


  • Εφαρμογή στρώσης στράγγισης (ΣΣ) πάχους 50cm από επίλεκτα κοκκώδη υλικά κατηγορίας, κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00, §3.1 με ποσοστό διερχόμενου λεπτόκοκκου κλάσματος Νο200 < 7%. Η κατασκευή θα γίνει σε δύο στρώσεις των 25cm, η πρώτη εκ των οποίων συμπιέστηκε μέχρι αρνήσεως.


  • Εφαρμογή γεωϋφάσματος διαχωριστικού τύπου για την προστασία της ΣΣ από τα λεπτόκοκκα υλικά των νέων επιχώσεων.


  • Κατασκευή τοίχου αντιστήριξης από οπλισμένο σκυρόδεμα στα ανάντη σύμφωνα με τη στατική μελέτη, συνολικού μήκους 70.00m και μέσου ύψους 2.00m.


  • Κατασκευή διαμήκους στραγγιστηρίου στη βάση του πέλματος του τοίχου αντιστήριξης προς τα ανάντη από διάτρητο σωλήνα Φ400 κατάλληλα προστατευμένο με γεωϋφασμα διαχωρισμού και επιχωμένο από αδρομερή χονδρόκοκκα υλικά. Η απόληξη του στραγγιστηρίου θα γίνει σε φυσικό αποδέκτη εκτός της κρίσιμης περιοχής.


  • Επανεπίχωση του σκάμματος με υλικά κατηγορίας κατά ΕΤΕΠ 02-07-01-00. Η διάστρωση θα γίνει σε στρώσεις των 35cm. Κάθε στρώση θα συμπυκνώνεται τουλάχιστον 95% της μέγιστης ξηρής πυκνότητας κατά την τροποποιημένη δοκιμή συμπύκνωσης Proctor. Η συμπύκνωση θα γίνει με κατάλληλο μηχανικό εξοπλισμό.


  • Κατασκευή δύο -2- σειρών φατνών συρματοκιβωτίων (καθ’ ύψος) προς τα κατάντη σε συνολικό μήκος 78.00m. Κάθε στρώση κατασκευάστηκε από δύο -2- σειρές συρματοκιβωτίων τυπικών διαστάσεων 1.0 x 1.0m (π:υ) από διπλής πλέξης συρματόπλεγμα γαλβανισμένο με ψευδάργυρο ελάχιστης διαμέτρου 2.7mm. Το υλικό πλήρωσης αποτελείται από λίθους μέσης διαμέτρου 100mm έως 2.5D, όπου D η διάμετρος του βρόγχου συρματοπλέγματος. Η τοποθέτηση των λίθων έγίνε ώστε να διαμορφώνεται ομοιόμορφο μέτωπο προς την ελεύθερη πλευρά και κατόπιν ώστε να ελαχιστοποιούνται τα κενά μεταξύ των λίθων.

  • Πίσω από τα συρματοκιβώτια τοποθετήθηκε γεωϋφασμα διαχωρισμού για την αποφυγή εισόδου λεπτόκοκκου υλικού.Επανεπίχωση της περιοχής κατά το βήμα.


  • Να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη συμπύκνωση της περιοχής κοντά στα συρματοκιβώτια όπου χρησιμοποιήθηκε ελαφρύτερη δόνηση κατά τη συμπύκνωση για την προστασία τους.


  • Η τελική φάση κατασκευής της οδού περιλαμβάνε τη διαμόρφωση στρώσεων οδοποιίας (δύο στρώσεις υπόβασης πάχους 10εκατ. έκαστη, και δύο στρώσεις βάσης, πάχους 10εκατ. έκαστη), κατασκευή δύο (2) στρώσεων ασφαλτοτάπητα, πάχους 5εκατ. έκαστη) και σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας) της νέας οδού.


  • Σημειώνεται ότι οι αναλύσεις στην περιοχή αναδεικνύονται ευαισθησία της γενικότερης ευστάθειας στην περιοχής η οποία εκτείνεται σε βαθύτερα στρώματα και εντείνεται από την κυκλοφορία τυχόν επιφανειακών υδάτινων ροών. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στο απότομο ανάγλυφο με την παρουσία κατακόρυφων πρανών στα κατάντη της διατομής. Η λύση που προτείνεται αποσκοπεί αφενός στον περιορισμό της αστάθειας στο τοπικό επίπεδο της επαρχιακής οδού και αφετέρου στην αποστράγγιση της περιοχής τουλάχιστον από τα επιφανειακά νερά.







7 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων

Comments


bottom of page